Angličtina
"Když učení není povinnost, jde dětem úplně samo. Malé děti mají oproti nám dospělým tu výhodu, že jim cizí jazyky "lezou" do hlavy úplně samy. Proto je nejlepší začít s nenásilnou hravou výukou co nejdřív. Angličtina nás doprovází po celý týden."
Cílené aktivity
Každé dopoledne trávíme jednou cílenou aktivitou dle připraveného rozvrhu (viz. foto a popis aktivit níže). Samožřejmě děti nepřijdou o tématické týdny a vyrábění.
Pondělí – Dětská jóga - Proč je jóga skvělým cvičením pro děti? Je to pohyb! A pohyb je pro děti velmi důležitý. Díky zdravému pohybu se děti dobře vyvíjí jak po fyzické, tak i psychické stránce. Jógové cviky přizpůsobujeme věku a přirozenému temperamentu dětí. Není to tedy klidné a nudné cvičení. Neklidné děti ale zklidnění přirozeně učí. Příliš pasivní děti naopak motivuje k aktivitě. Vždy bezpečně, hravě a s radostí z pohybu. Jóga pro děti se od té dospělé jógy ale liší větší hravostí, neklade až takový důraz na dech a na techniku provedení pozic. Dětská pozornost je vrtkavá, a proto i lekce je kratší. Využívá básničky, jednoduchá říkadla, vše propojené s pohybem, pro lepší zapamatování. Děti se učí ovládat svoje tělo, rozhýbávat ho, koordinovat pohyb, trénují rovnováhu. Důležitým prvkem je zde prvek zklidnění a odpočinku.
Úterý – Muzikoterapie- O blahodárném účinku hudby na psychiku člověka není pochyb. Je schopna vyvolat silné emoce i probudit vzpomínky na prožité události v našem životě. Mezi techniky, které muzikoterapie využívá patří jak poslech hudby, tak také práce s rytmem a dynamikou hudby. Stejně tak jako například se zvuky přírody. Běžná je i práce s tichem. Jsou možné dvě základní formy muzikoterapie, které se odlišují mírou a způsobem zapojení klienta. * Receptivní – ta spočívá převážně v poslechu hudby a vnímání, jaké pocity a emoce hudba vzbuzuje. A poté v reflexi těchto pocitů. * Aktivní – při této formě se použijí určité hudební nástroje, instrumenty. Stejně tak se zapojuje vlastní tělo, hlas. K poslechu hudby zařazujeme i anglické písně a básně. Poslouchání anglické hudby ve formě písniček a říkanek umožňuje malým dětem poznávání jazyka v přirozeném, pohodlném a příjemném prostředí.
Středa – Smyslohraní - Smyslová hra je klíčovým prvkem ve vývoji dětí, který stimuluje a zapojuje všechny smysly - hmat, čich, chuť, hmat a zrak. Tato forma hry pomáhá dětem lépe porozumět okolnímu světu a vytváří prostředí pro objevování nových zážitků. Ergoterapie- Ergoterapie pomáhá s psychomotorickým vývoje (hrubá a jemná motorika, smyslové vnímání, rovnováha, kognitivní funkce, komunikace) a s dalšími dovednostmi (soběstačnost, hra). Dále s grafomotorikou A nácvikem "běžných denních činností" (ADL) jako je jídlo, oblékání, hygiena, hra.
Čtvrtek – Dechové cvičení a rozvoji řeči, Angličtina - Dechová cvičení ovlivňují pozitivně samotné mluvení, mohou nám navíc pomoci dítě zklidnit. Dechová cvičení přispívají nejen ke správnému dýchání, ale také k upevňování správného držení těla a rozvoji hrudního koše. Nácvik výdechu, nádechu, dechové výdrže atd. Rozvoj řeči a výslovnosti je velmi těsně spjat s celkovým tělesným a duševním rozvojem dítěte. Dětem je potřeba poskytnout např. knihy, možnost hrát divadlo, vyrábět, hudba atd. Toto dopoledne se s dětmi budeme seznamovat i s jednoduchými anglickými slovíčky jako jsou třeba pozdravy, barvy, čísla, zvířata.
Pátek - Zooterapie - Zvířata mají schopnost vyvolávat v lidech silné emoce, dokážou je uklidnit i rozesmát. Pouhá přítomnost zvířete snižuje u dětí napětí, stres a snižuje krevní tlak. Zároveň zooterapie pomáhá v rozvoji tělesných i duševních schopností. Pro toto dopoledne si vezmeme do školky našeho králíčka Snížka, kterého děti mohou hladit, čekat, krmit, povídat si s ním atd.
